Ondokuzmayıs Üniversitesi öğrencileri, yemekhaneden yararlanabilmek için kredi kartı zorunluluğu getirerek kendilerini özel bir bankaya yönlendiren yönetime tepki gösterdi. Bu uygulamaların öğrencilerin sosyal ve eğitim haklarını ihlal eder nitelikte olduğu belirtildi. Öğrenciler Üniversitenin yemekhaneyle ilgili sorunların giderilmesi için OMÜ Rektörlüğüne dilekçeyle başvurarak uygulamanın değiştirilmesini istedi.
ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞÜ ALINMADI!
OMÜ Rektörlüğüne başvuran öğrenciler dilekçelerinde şu taleplere yer verdi:
“Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilere yemekhane ile ilgili fikirleri sorulmamıştır. Öğrenciler ortaya konulmuş birtakım yeni uygulamalarla karşı karşıya kalmıştır. Söz konusu bu uygulamalar öğrencilerin sosyal haklarını, eğitim haklarını ihlal eder niteliktedir.“
ÖĞRENCİLERDEN KREDİ KARTI İSTENİYOR
“Öğrencilerin yemekhane hizmetinden yararlanmaları için belirlenmiş olan katılma payı 25 TL’den 35 TL’ye yükseltilmiştir. Öğrencilerin yemekhane hizmetlerinden yararlanabilmeleri için A…. BANKACILIK AŞ. bünyesinde banka/kredi kartına sahip olmaları dayatılmıştır. Öğrenciler hali hazırda mevcut olan OMÜ kartları ile yemekhaneden yararlanma imkanlarından mahrum bırakılmıştır. Söz edilen geçiş kartı uygulaması öğrencileri caydırmaktan başka bir işe yaramamaktadır. Öğrencilerin yemekhane kartlarına TL yüklemeleri için gerekli olan ödeme noktaları çok uzun zamandır bozuktur.”
“ÜNİVERSİTENİN ASIL SAHİBİ ÖĞRENCİLERDİR”
“Yeni kayıt yaptıran ve hazırlık sınıfları öğrencilerinin OMÜ kartları teslim edilmemiş ve bu husustaki gecikme devam etmektedir. Bir öğrencinin yeterli beslenmesi için ihtiyaç duyabileceği ikinci porsiyon yemeğe haksız zam uygulaması kabul edilemez. Bu uygulamaların öğrencilerin görüşü ve onayı olmaksızın hayata geçirildiğinin bir kez daha altını çizme gereği duyuyoruz. Üniversitelerin asli sahibinin üniversite öğrencileri olduğu, ülkemizde uzun süredir unutulmuş bir hakikattir.”
“ÖĞRENCİLER SİZİN MÜŞTERİNİZ DEĞİL!”
“Öğrencilerin belli siyasi görüşlerin takipçisi olduğu varsayılıyor. Yerine göre müşteri olarak kabul ediliyor. Öğrenciler bilimsel eğitim almaktan tamamen uzak tutulan birer nesne olarak ele alınmaktadır. Üniversitemizin yemekhane ile ilgili olarak hayata geçirmiş olduğu yukarıda anlatılan uygulamalar yanlıştır. Bu durum tam da öğrenciyi birer müşteri olarak ele alan zihniyetin bir ürünüdür. Öğrenciler müşteri değil bilimsel eğitim talep eden ülkemizin ve dünyanın yarınını teşkil edecek bireylerdir.”
ZAMLARIN GERİ ALINMASINI İSTEDİLER
Yapılan yemek zammının geri alınmasını isteyen öğrencilerin talepleri şöyle:
Yemek için yapılan zam geri alınsın.
Katılma payı, piyasa fiyatları baz alınarak değil; eğitim hakkı esas alınarak, çok düşük bir bedel olarak belirlensin.
Öğrenci yemekhânesi, öğrencilere sağlıklı ve nitelikli bir hizmet sunsun.
Yemekhâneden yararlanmak için getirilmiş olan geçiş kartı sistemi kaldırılsın.
Öğrenciler, var olan öğrenci kartlarıyla yemekhâneden yararlanmaya devam etsin.
Kart bakiye yükleme noktaları tamir edilsin.
Yemekhanede ikinci yemeğe uygulanan zamlı fiyat uygulaması kaldırılsın.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi öğrencileri
Samsun OLAY
